• Цитата

    Делай что должен, и будь что будет hohag.com
  • hohag

    Несколько текстов по теме: «Определение понятия «нация», и что значит сегодня быть осетином» на этой неделе.

     

    Еще сто лет назад вряд ли кто-нибудь мог всерьез задаться подобным вопросом. Нация в те годы была естественным историческим, культурным и политическим образованием. Сословного, экономического и прочих делений никто не отменял, но все деления происходили в рамках какого-то культурного кода, принадлежность к которому и определяла национальность. Осетин мог пахать или служить в армии, мог иметь кровного коня или перебиваться на старой кляче, но каждый осетин носил кинжал на поясе, чтил свою родословную и пуще инфляции боялся «худинага». Поэтому национальный вопрос практически не озвучен ни в национальной литературе, ни в фольклоре, проблемы с самоидентификацией в те годы были знакомы немногим.

     

    Национальные черты меняются постоянно. Одежда, привычки, традиции, бытовые моменты, даже язык — это то, что всегда на поверхности, и по ошибке многие именно в изменении этих поверхностных изменениях видят утрату идентичности. Это процесс необратимый и противиться ему не легче, чем пытаться остановить лавину своими собственными руками. Но стержень нации, состоящий из фундаментальных этнических признаков должен быть неизменен. Сохранился ли сегодня этот стержень — один из вопросов текущей недели.
    Что сегодня значит национальность? Имеет ли смысл это бремя условностей, смыслов и табу в современном мире «без обязательств». Своим мнением поделятся авторы сайта и другие заинтересованные лица.

     

     

    HOHAG_COM_BANNER

       

    Также по теме:

    • Dzarasov Dzarasti

      «Еще сто лет назад вряд ли кто-нибудь мог всерьез задаться подобным вопросом» А я с этим предложением не согласен. Не сто а скажем 130 лет тому назад мало было общего между моим прапрадедушкой абреком, осетином живущий в Гори и работающим сапожником(это папа Сталина кто не понял) и таким же осетином моздокским казаком. Как раз за последний 50(а с 89 вообще интенсивно) лет осетины начали формировать как народ с одними этномифами с одними понятием хорошего и плохого, конечно под общесоветской крышечкой но все же.

    • Qybyzty Valerikk

      Цас хорз зонут натцион литературæйы æмæ нæ фолклор, цæмæй уæм ахæм хатдзæгтæ æвзæра?
      Цы зонут, зæгъæм, роман «Уады уынæр»-æй, Къостайы публикон уацтæй цы зонут, цы зонут Секъайæ? Малиты Геуæрги, уый уæм хъаргæ дæр нæ кæны, уæвгæ… Цы зонут, Уарийæ ?

    • Qybyzty Valerikk

      Уæвгæ, Къоста æмæ Нартæ сымахмæ хъаргæ дæр нæ кæнынц, уыдоныл иунæг хатт дæр, ничи ской кодта, хъыгагæн, уæлмонцтæй æфсæст æфсад лæгæрдынц размæ (горæтаг æфсад :) ). Бахатыр кæнут, фæлæ уæ дин дæр ма уырыссаг æвзаджы руаджы куы æфты уæ къухы… Цæстмæхъус ныхас — фыдбылыз хæссæг…
      Хуыцауы хатырæй, кæд уый бæрц уæ бон у лæхурын (фæлæ ирон лæджы уый бæрц æнæууылд ныхас кæнгæ никуыма федтон), уæд адæмы æхсæн æргомдæр ут, æрымысгæ фыдæй æххормаг уды нæ бафсаддзыстут (фæлæ сайын, уый уын Аллахæй у).
      Цыфанды адæмы мыггаджы хъæд дæр нæй барæн æвзагæй, динæй, йæ уæлæдарæсæй æмæ æнд., кæцытæ хауынц йæ æддаг бакастмæ, о! Фæлæ хицæн дзыллæйæн йæ хъапп сты йæ æнусон хæзнатæ, фарст у вазыгджын æмæ фыццаджыдæр хауы адæмы Фарнмæ. Уый руаджы, зæгъæм, Коптытæ бахъахъхъæдтой сæ абоны дин æмæ рагон æвзаг араббæгтæй…

      • Тох

        Хуыцауы хатыраей, зынаргъ уазаег! Ирон лаегаен, каед аермаест рассугъд ирон дзырдаей базыртае аерзайы, уаед ахаем бар Гибизты Валерик бакуыста, аемае каед маелхъ нае, уаед та уасаег йаехи ‘схона. Ахаем саерыстырдзиыадаей, аенаерваессон хуыз даехи дарыс, аемае маеммае иу фарста йедтаемае даем наей: «Даеуыл та фыр хъараегаей саехи каецы нартае, каецы «национ, литературон, фольклорон» архайджытае амардзысты, ахаем стырзаердае уаевгаейае?

        • Qybyzty Valerikk

          Цавæр сæрыстырдзинад? Стырзæрдæ кæуыл, цæуыл? Ирон дзырды æздæхт, æрмæст, уайдзæфæн нæу арæзт, кæд дæ зæрдæмæ исты нæ фæцыд æмбæхст быдзæу, уæд æй æргом ныффыс дæ ном æмæ дæ мыггагимæ. Нартæ нал сты, стæй нæ уыдысты.

    • Qybyzty Valerikk

      Иу хатт дæр ма, ныппарут мын, æз уæ фаугæ нæ кæнын, уæлдайдæр та уыл цъыфкалæн нæ кæнын, фæлæ уæм ис бирæ ахæм уацтæ, кæцыты дзырд фæцæуы цавардæр ирон æхсæнадон хъæндзинадыл æмæ сæ алкæддæр балхынцъ кæнут, зæгъгæ, уыцы аиппæн ис фесафæн æрмæстдæр Дины руаджы, уый адыл, хуыздæр уаид хицæн темæтæ диныл кæнын (Пысылмон æмæ Чырыстон). Цæмæй иннæтæм афтæ ма кæса æмæ амидингæнджытæ стут! Абоны бон та стут, фылдæр хатт, бынтыхуымгæнджытæ.

  • Выбор редакции

  • ПОДПИШИСЬ
    НА ОБНОВЛЕНИЯ
    В СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЯХ
    Группа Вконтакте
    2239
    Страница на Facebook
    Читать в Twitter
    30
  • Комментируют